Trends in education, 2011 (vol. 4), issue 1
TVV 2011, 4(1):264-267
PROGRESSION OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY AND ITS REFLECTION IN BASIC EDUCATION
- Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40
Information and communication technology are since 20th century end one of the most advancing sphere in the world and they are one of the most important factors of progress in economy of all advanced countries. Information society influences every branch in our society. And it is the same in the case of influence of pupils in basic education. In this article we are focusing on reflection big grows of technologies in education and adaptation of subjects on this reflection.
Keywords: information technology, communication technology, progress, reflection in education.
Published: July 1, 2011 Show citation
References
- KROPÁČ, J., KUBÍČEK, Z., CHRÁSKA, M., HAVELKA, M. Didaktika technických předmětů - vybrané kapitoly. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. 223 s. ISBN 80-244-0848-1.
- PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 1. Vydání. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-579-2.
- HRABAL, V., MAN, F., Pavelková, I. Psychologické otázky motivace ve škole. 2. vydání. Praha: SPN, 1989.
- ZOUNEK, J. ICT v životě základních škol. 1. vyd. Praha: Triton, 2006. 151 s. ISBN 80-7 254-858-1.
- BRAŇKA, J. Účast na dalším vzdělávání a vliv ICT na další vzdělávání. 1. vyd. Praha, 2009. 51 s. ISBN 978-80-86728-99-5.
- Interaktivní tabule. [on-line]. [cit. 2011-25-4]. Dostupné z URL: <http://http://www.interaktivni-skolni-tabule.cz/>.
- FÁBERA, V. Základy informatiky. 1. vyd. Praha: ČVUT, 2011. 156 s. ISBN 978-80-0104745-3.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.


