Trends in education, 2018 (vol. 11), issue 2
TVV 2018, 11(2):148-153 | DOI: 10.5507/tvv.2018.026
DESIGN ACTIVITIES – REFLECTION OF A TEACHER AND SELF - REFLECTION OF STUDENTS TEACHING EDUCATION FOR KINDERGARTEN SCHOOLS
The paper presents the results of the qualitative and quantitative evaluation research in two areas in the subject of Practical and Design Activities in the Teacher Education program for kindergartens. It analyzes and characterizes the average form of reflection of the teacher and of the atmosphere in the classroom as well as the average form of self-reflection of a student. It also contains recommendations for teaching optimization.
Keywords: education of teachers, preschool technical education, design activities, pedagogical research, student of teaching for kindergarten school, reflection of teacher, self - reflection of student.
Received: December 3, 2018; Accepted: December 17, 2018; Prepublished online: December 19, 2018; Published: December 21, 2018 Show citation
References
- Dostál, J. & Prachagool, V. (2016) Technické vzdělávání na křižovatce - historie, současnost a perspektivy. Journal of Technology and Information Education. Olomouc - EU: Univerzita Palackého 8 (2), pp. 1-20.
Go to original source... - Gustafson, B. J., & Rowell, P. M., & Rose, D. P. (1999) Elementary Children's Conceptions of Structural Stability: A Three Year Study. Journal of Technology Education. 11 (1). Dostupné na WWW: <http://scholar.lib.vt.edu/ejournals/JTE/v11n1/pdf/gustafson.pdf >
Go to original source... - Honzíková, J. & Sovová, P. (2013). Inovace studijního programu učitelství pro mateřské školy. In Journal of Technology and Information Education. Olomouc - EU: Univerzita Palackého 5 (3), pp. 20 - 25.
Go to original source... - Honzíková, J. (2005) Netradičně v pracovní výchově. 1. vyd. Plzeň - EU: Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola.
- Kalhous, Z. & Obst, O. (2002) Školní didaktika. 1. vyd. Praha - EU: Portál.
- Kolláriková, Z. & Pupala, B. (2001) Předškolní a primární pedagogika. Praha: - EU: Portál.
- Nezvalová, D. (2000) Reflexe v pregraduální přípravě učitele. Olomouc - EU: Univerzita Palackého.
- Procházková Stolinská, D. a kol. (2015) Polytechnické vzdělávání v prostředí mateřské školy. 1. vyd. Olomouc - EU: Univerzita Palackého.
- Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Dostupné na: http://www.msmt.cz/file/45303/.
- Roučová, E. (2015) Jak vnímají vybrané technické a didaktické pojmy učitelky mateřských škol. In Journal of Technology and Information Education.Olomouc - EU: UP. 7 (2), pp. 17- 26.
Go to original source... - Skutil, M. (2011) Základy pedagogicko - psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha - EU: Portál.
- Švec,V. (1998) Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. 1. vyd. Brno - EU: Masarykova univerzita.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.


