Trends in education, 2014 (vol. 7), issue 1
TVV 2014, 7(1):230-233
INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES SUITABLE FOR THE EDUCATION OF PUPILS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
- Katedra sociálních studií a speciální pedagogiky, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická TU Liberec, Sokolská 113/8, 460 01, Liberec, ČR
The paper presents part of the results of the project Education of pupils with special educational needs, and information and communication technologies, which was devoted to the issue of the use of information and communication technologies in the education of pupils with special educational needs at elementary school.
Keywords: education, information and communication technologies, special educational needs, teachers, pupils.
Published: July 1, 2014 Show citation
References
- MEIER, M.. Využívání informačních a komunikačních technologií při edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Media4u Magazine [online], roč. 10, č. 4, 2013. s. 71-75 [vid. 18. 12. 2013]. ISSN 1214-9187. Dostupné z: http://media4u.cz/aktualvyd.pdf x http://media4u.cz/mm042013.pdf
- MEIER, M., PEŠAT, P., Podpora využívání prostředků ICT při edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In: DRTINA, R., CHROMÝ, J., KOTKOVÁ, M., eds. Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů [CD]. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. s. 58-62. ISBN 978-80-7435-384-0.
- PEŠAT, P., MEIER, M., Prostředky informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In: LOVÁSZOVÁ, G., ed. DidInfo 2014. 1. vyd. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2014. s. 118-125. ISBN 978-80-557-0698-6.
- MŠMT, MŠMT chystá projekt digitalizace škol. In: MŠMT [online]. 2014. [vid. 25. 4. 2014]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/msmt-chysta-projekt-digitalizace-skol
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.