PT Journal AU SERAFIN, C TI ODBORNE VZDELAVANI A OBOROVE DIDAKTIKY - STAV A PERSPEKTIVY SO Trends in education PY 2024 BP 30 EP 36 VL 17 IS 1 DI 10.5507/tvv.2024.006 DE Oborova didaktika; didaktika odbornych predmetu; didaktika praktickeho vyucovani; priprava ucitelu. AB Predlozena prehledova studie je zamerena na aktualni stav a vyvoj didaktik v odbornem vzdelavani v Ceske republice. Cilem studie je zhodnotit aktualni stav didaktik odbornych predmetu a didaktiky praktickeho vyucovani na strednich skolach v podminkach Ceske republiky a naznacit dalsi mozny vyvoj techto didaktiky ve zmenach, ktere jsou poznamenany digitalizaci prumyslu obchodu a sluzeb, tedy odvetvich pro ktere stredni odborne skoly pripravuji sve absolventy. V prvni casti je vymezen diskurs resene problematiky. Druha cast je pak venovana analyze stavu rozpracovanosti jednotlivych skupin oborovych didaktik v odbornem vzdelavani. Posledni cast je zamerena na mozne perspektivy vyvoje dotcenych oborovych didaktik. ER