PT Journal AU HYKSOVA, H STOFFOVA, V TI PROGRAMOVANI ROBOTU NA ZAKLADNI SKOLE SO Trends in education PY 2022 BP 43 EP 53 VL 14 IS 2 DI 10.5507/tvv.2022.006 DE robotika; roboticke hracky; roboticke stavebnice; vyuka; programovani robotu AB Roboti, robotika, roboticke hracky a roboticke stavebnice jsou velmi diskutovanym tematem v dnesnim skolstvi. Jakym zpusobem robotiku do vyucovaciho procesu zaradit? V kterych rocnicich robotiku zaradit? Jake roboticke hracky ci stavebnice ve vyuce vyuzivat? V kterych vyucovacich predmetech a oblastech robotiku implementovat? Je robotika soucasti Ramcovych i Skolnich vzdelavacich programu? Proc robotiku do vyucovaciho procesu zarazovat? Toto jsou otazky, ktere v soucasne dobe resi mnoho ucitelu na zakladnich a strednich skolach. Technologicky pokrok a vyvoj nezastavime. Robotika je obor, ktery se velmi rychle rozviji. Roboti jsou nedilnou soucasti naseho zivota a pomocniky v ruznych oborech i domacnostech. Vzhledem k tomu, ze nektere obory maji obrovsky nedostatek pracovniku, zacinaji roboti nahrazovat i lidske cinitele. Roboticke hracky a stavebnice jsou v dnesni dobe jednou z cest, jak zacit u deti budovat vztah k technice a robotice uz ve skolce, na zakladni skole, stredni skole ci vysoke skole. ER