PT - JOURNAL ARTICLE AU - ŠVRČINOVÁ, Veronika TI - HODNOCENÍ PEDAGOGICKÝCH DIGITÁLNÍCH KOMPETENCÍ DP - 2020 Nov 1 TA - Trends in education PG - 63--70 VI - 13 IP - 1 AID - 10.5507/tvv.2020.008 IS - 18058949 AB - Pedagogické digitální kompetence (PDC) jsou předpokladem efektivních aplikací digitálních technologií ve výuce a procesu učení. V mnoha zemích světa jsou PDC integrovány do vzdělávacího rámce pedagoga. Existuje také řada specifických rámců pro PDC (např. UNESCO, ISTE, DigCompTeach, DigCompEdu, ECDL), avšak v oblasti hodnocení PDC lze zaznamenat akutní nedostatek standardizovaných (sebe)hodnotících nástrojů. Cílem příspěvku je analyzovat problematiku PDC učitelů v šíři kontextu, který reflektuje PDC v rámci národních kurikul a reforem školských vzdělávacích soustav. Dílčím cílem je komparace specifických rámců pro PDC a analýza dostupných (sebe)hodnotících nástrojů PDC.