RT Journal Article SR Electronic A1 ŠMERINGAIOVÁ, Anna T1 ROLE UČITELE V PROJEKTOVÉM VYUČOVÁNÍ JF Trends in education YR 2019 VO 12 IS 2 SP 38 OP 45 DO 10.5507/tvv.2019.012 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201902-0004.php AB V článku je uvedeno zhodnocení procesu přípravy, realizace a dosažených výsledků aplikace projektového vyučování ve výuce předmětu "Analýza provozních parametrů technologických zařízení". Obsahově je předmět zaměřen na určení technického stavu strojů metodami nedestruktivní diagnostiky. V edukačním procesu bylo využito kombinace různých vyučovacích metod, technik a forem práce. Průběh vyučování a dosažené výsledky byly hodnoceny z pohledu učitele. Analyzována byla úloha učitele, jako zadavatele úkolů a koordinátora procesu řešení projektu. Porovnané byly studijní výsledky studentů dosažených v daném předmětu při využití klasické prezenční formy výuky a při aplikaci metody projektového vzdělávání.