PT - JOURNAL ARTICLE AU - ŠMERINGAIOVÁ, Anna TI - ROLE UČITELE V PROJEKTOVÉM VYUČOVÁNÍ DP - 2019 Dec 30 TA - Trends in education PG - 38--45 VI - 12 IP - 2 AID - 10.5507/tvv.2019.012 IS - 18058949 AB - V článku je uvedeno zhodnocení procesu přípravy, realizace a dosažených výsledků aplikace projektového vyučování ve výuce předmětu "Analýza provozních parametrů technologických zařízení". Obsahově je předmět zaměřen na určení technického stavu strojů metodami nedestruktivní diagnostiky. V edukačním procesu bylo využito kombinace různých vyučovacích metod, technik a forem práce. Průběh vyučování a dosažené výsledky byly hodnoceny z pohledu učitele. Analyzována byla úloha učitele, jako zadavatele úkolů a koordinátora procesu řešení projektu. Porovnané byly studijní výsledky studentů dosažených v daném předmětu při využití klasické prezenční formy výuky a při aplikaci metody projektového vzdělávání.