PT - JOURNAL ARTICLE AU - Milan, KLEMENT AU - DOSTÁL, Jiří TI - TRADIČNÍ A SOUDOBÉ CHÁPÁNÍ MULTIMEDIALITY A INTERAKTIVITY DP - 2013 Jul 1 TA - Trends in education PG - 491--501 VI - 6 IP - 1 IS - 18058949 AB - Využití počítače a internetu ve vzdělávání je dnes nejen v pedagogické komunitě velmi diskutované téma. Jedním z projevů využití těchto zařízení je i rozvoj multimediality a interaktivity. Pojmy multimedialita a interaktivita ale nejsou nové a v pedagogické teorii i praxi mají své předchůdce. Multimedialitu je tak možné chápat jako naplnění principu názornosti, který formuloval už Komenský. Stejně tak interaktivita, vychází z potřeby komunikace a interakce ve vzdělávání.Moderní informační a komunikační technologie ale umožňují širší uplatnění těchto principů, neboť multimedialita a interaktivita představují vlastnosti, které mohou podstatně předurčovat kvalitu vzdělávání. Zde je také možné vypozorovat některé výrazné rozdíly v tradičním a soudobém chápání těchto pojmů. Některé z nejdůležitějších rozdílů, vymezených na základě teoretické analýzy, přestavuje předložené stať.